BBC News, فارسی - صفحه اول

مهمترین خبرها

  • غزه

    اتحادیه اروپا خواهان توقف «فوری» عملیات اسرائیل در رفح شد؛ دولت آمریکا ارسال یک میلیارد دلار سلاح را تایید کرد

    اتحادیه اروپا به اسرائیل هشدار داد که در صورت پایان نگرفتن «فوری» عملیات نظامی در رفح، روابط دوجانبه تضعیف خواهد شد. دولت آمریکا به رغم هشدارهای قبلی به اسرائیل ارسال محموله یک میلیارد دلاری سلاح را تایید کرده است. امروز فلسطینی‌ها در کرانه باختری تجمعاتی به مناسبت «روز نکبت» برگزار می‌کنند، روزی که یادآور کوچ اجباری هزاران فلسطینی از سرزمین‌هایی است که امروز بخش‌هایی از اسرائیل را تشکیل می‌دهد.

  • مردی در حال استراحت در پارک

    مجلس ایران تعطیلی شنبه‌ها را تصویب کرد

    نمایندگان مجلس شورای اسلامی شنبه را به عنوان روز دوم تعطیلات هفتگی ایران تصویب کردند. مجلس ایران به پیشنهاد تعطیلی پنجشنبه‌ها رای منفی داد. برای اجرایی شدن تعطیلی شنبه‌ها باید مصوبه مجلس در شورای نگهبان هم تایید شود. در بیشتر کشورهای جهان شنبه و یکشنبه روزهای تعطیل آخر هفته است.

  • هلیکوپتر

    ویدیو, سقوط هلیکوپتر نظامی در غور یک کشته و ۱۲ زخمی برجا گذاشت

    وزارت دفاع حکومت طالبان تایید کرد که یک هلیکوپتر نظامی که برای امداد‌ به غور فرستاده شده بود، در شهر فیروزکوه سقوط کرده است و ۱ نفر کشته و ۱۲ نفر زخمی شده‌اند. در تصاویر منتشر شده لاشه این هلیکوپتر در کنار رودخانه هریرود دیده می‌شود که شمار زیادی در اطراف آن جمع شده‌اند.

  • گرافیک انتخابات آمریکا

    انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چگونه کار می‌کند؟

    انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چگونه کار می‌کند؟ یک راهنمای ساده برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چگونه کار می‌کند و چه کسی در نظرسنجی‌ها پیشتاز است؟ آمریکایی‌ها نوامبر ۲۰۲۴ (آبان ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس‌جمهور بعدی ایالات متحده پای صندوق‌های رای می‌روند. فردی که در کاخ سفید بر صندلی قدرت تکیه می‌زند، تاثیر قابل توجهی بر زندگی مردم، هم در داخل آمریکا و هم خارج آن، دارد و به همین دلیل نتایج این انتخابات برای همه مهم است.

  • یولیوس کیویماکی به شش سال و سه ماه حبس محکوم شده است

    «زیکیل»؛ از هکر نوجوان خرده‌پا تا تحت تعقیب در کل اروپا

    یک هکر مشهور و بدنام، که یکی از تحت تعقیب‌ترین مجرمان اروپا بود، به دلیل باج‌خواهی از ۳۳ هزار بیمار تحت درمان، از طریق سرقت یادداشت‌های جلسات مشاوره آنها، زندانی شده است.

  • پوتین و شی در مسکو

    پوتین به چین سفر می‌کند؛ «دیداری که خبر یک همه رسانه‌های جهان می‌شود»

    ولادیمیر پوتین پس از پیروزی در انتخابات و آغاز پنجمین دوره ریاست جمهوری در اولین سفر خارجی خود به چین سفر می‌کند.

  • پوتین با شویگو

    چرا پوتین متحد نزدیک خود، سرگئی شویگو را از وزارت دفاع برکنار کرد؟

    پوتین، رئیس جمهور روسیه، سرگئی شویگو، وزیر دفاع و از متحدان نزدیک خود را از سمت وزارت دفاع برکنار کرده و یک شخصیت تکنوکرات را به جای او گذاشته است. این تغییر و تحول حاکی از چیست؟

  • کوهن

    وکیل ترامپ در پرونده حق‌السکوت به مایکل کوهن حمله کرد

    تیم حقوقی دونالد ترامپ روز سه‌شنبه در جریان محاکمه او سعی کرده است اعتبار مایکل کوهن، شاهد فراخوانده شده از سوی دادستان‌ها، را زیر سوال ببرد. کوهن، وکیل سابق آقای ترامپ، پیشتر درباره پرداخت حق‌السکوت به استورمی دنیلز بازیگر فیلم‌های پورن شهادت داده بود.

  • پروفسور اسکویلر

    یک سال بعد از ابتلا به تومور مغزی، در بدن پزشک برجسته استرالیایی سلول‌ سرطانی وجود ندارد

    ریچارد اسکویلر پزشک استرالیایی، یک سال بعد از آنکه برای درمان سرطان گلیوبلاستوما با یک روش کاملا جدید معالجه شد، همچنان فاقد سلول‌ سرطانی است. او اولین بیمار در جهان است که با این روش معالجه شده است.

دور دنیا با تازه‌ترین‌ها

ببینید

گزارش و تحلیل

زنان ایران و حجاب اجباری

کیست، چیست، کجاست

پربیننده‌ترین‌ها

شبکه های اجتماعی